În marea trecere

de Moise Guran

Impresionante aprecierile dumneavoastră la adresa emisiunii BizBazar. Vă mulţumim!
Ceea ce mă surprinde este devotamentul şi revolta voastră sinceră. Credeam că nici nu se va observa dispariţia BizBazar. Am greşit! Dar nu e prima dată…

Am greşit în ziua în care am considerat că în România există suficienţi oameni care să ceară un produs TV care nu le jigneşte inteligenţa.
Am greşit atunci când am considerat că manelizarea ştirilor e doar o modă
temporară.
Am greşit atunci când am aşteptat ziua în care românii se vor trezi într-o revoluţie a bunului simţ (cu sau fără crini) în care anormalul va fi aruncat la coş, bagatelizat, va deveni el o nişă.

Sau poate n-am greşit atât de tare, căci dacă 3 – 5% din populaţie vrea să ştie şi conştientizează că poate înţelege, tot e mai mult decât nimic.

Am greşit atunci când am considerat că la criză nişele merg bine. Am spus-o şi la televizor. Credeam că aceşti oameni inteligenţi care urmăresc BizBazar pot cumpăra şi altceva decât pastă de dinţi, detergent sau iaurt cu chimicale. Deci pentru ei reclama trebuia să fie mai scumpă.

Sau poate n-am greşit căci de mult timp încerc fără succes să conving managementul că pe aceeaşi tarabă morcovii şi ananasul nu pot avea acelaşi preţ.

Unii au devenit interesaţi acum de audienţele BizBazar. Eu vă spun că nu contează. Erau şi mai bune şi mai slabe… Omul sănătos la cap nu devine sclavul televizorului iar fidelizarea se face cu prietenie nu cu necesitate. Urăsc prozelitismul şi n-aş face o emisiune pentru labili.
Oricum topurile de audienţe de pe net sunt tâmpenii. Dacă vreţi cifre din bucătăria unei televiziuni pot să vă spun că o emisiune ca BizBazar se face cu aproximativ 20 de mii de euro pe lună (plus costurile generale de staţie aprox 20%) şi produce acum pe criză cam 50-75 de mii de euro. Asta pentru că vinde volum. Dacă ar vinde calitatea telespectatorului sigur ar produce mai mult. Nu m-am priceput niciodată la vânzări de publicitate, acestea sunt estimările mele, cunoscând tarifele (ciumpăvite de criză), încărcarea (foarte mare) şi audienţele.
Nu mai contează.
Acum am vrut doar să vă mulţumesc. Probabil BizBazarul se va întoarce cândva. Sub aceeaşi formă sau sub alta. La Antena 3 sau în altă parte. Mai devreme sau mai târziu. Şi asta, da, e o promisiune. O să vă căutăm noi, doar să vă mai amintiţi…

Şi acum hai să mergem mai departe. Echipa rămâne, blogul rămâne, preocupările noastre rămân. Deci mai vorbim.