Duster, o capodoperă de marketing sau o tâmpenie sinistră?
PRO ŞI CONTRA
Deci iar nu ne înţelegem între noi. Reclama asta la Dacia a produs controverse în sânul echipei Biziday. Aşa că fiecare şi-a spus separat punctul de vedere
Moise:
M-a şocat. Am mai văzut-o o dată, apoi încă o dată şi abia apoi am râs cu poftă. Prima dată am crezut că e destinată pieţei britanice. Asta din cauza accentului pe care îl au actorii. Probabil că s-au gândit şi la asta dar nu, nu e de dat la tv. E un viral pentru internet. Iar reacţia mea este exact cea pe care au urmărit-o creatorii ei. E o capodoperă de marketing. De mult n-am mai văzut ceva atât de bun. Asta va detrona în topuri reclamele la bere.
Laur:
Îi lipseste ceva acestui clip… Îi lipseşte o manea în surdinã pe background. Ce vreau să spun e că în opinia mea e o tâmpenie sinistrã.
SIMONA :
Bah, eşti nebun?!? Râd cu lacrimi. Prea tare frate! Vrei Duster, dar îţi permiţi să faci mişto de Dacia? Lasă banii, lasă, ceasul, lasă telefonul, lasă şi hainele, ia-ţi nevasta şi pa! Tocmai ţi-ai cumpărat un Duster. Ai naibii românii ăştia şi chilipirurile lor. Nu ştiu cine a gândit filmuleţul ăsta, dar tare deştept mai e. Să mă fac înţeleasă => Oamenii care se ocupă de dezvoltarea mărcii Dacia la nivel global au zis că din 2012 merg cu Dusterul pe piaţa din Marea Britanie. Reclama asta e în engleză…hmmm!!! Cine a gândit-o, o fi mers pe ideea „mă englezule, te lauzi cu Roverul tău? Ia uite cum vei ajunge tu să îţi dai şi hainele ca să îţi cumperi un Duster”. Ha ha ha ha ha! Bună
asta! Foarte bună! Şi pe principiul „lua-v-aş mamele la trântă”, mă gândesc că cei de la Dacia au mers pe ideea „lua-v-aş rover-ul la trântă”. Go Duster, gooo!!!!
IONUŢ:
Reclama asta e obscenă, are un limbaj demn de evacuări PRM-iste şi nu ar trebui să ajungă niciodată pe ecranele vreunei televiziuni. E genul de reclamă care i-ar face pe membrii CNA să leşine şi să fie aduşi în simţiri cu apă şi zahăr. Dar în felul ei ciudat şi pervers reuşeşte să fie amuzată. Îmi aduce aminte de Mica Britanie, show-ul ăla britanic de la BBC la fel de obscen şi la fel de amuzant ca reclama cu
Duster. Ideea e că spre deosebire de sitcomurile româneşti cu ĂĂĂ, FĂ, LEANO, vulgaritatea din Mica Britanie şi din această reclamă este ceva mai rafinată. Da, ştiu, sună a nonsens, dar până la urmă totul ţine de nuanţă. Faptul că spotul a fost interzis mi se pare de bun simţ. Totuşi nu cred că britanicii ar fi fost ultragiaţi prea tare dacă ar fi văzut-o la televizor. În cel mai rău caz ar fi dat din cap a dezamăgire şi ar fi scăpat printre dinţi un „what a load of bullocks”.
Livia:
Sincer, mi se pare de prost gust să faci o reclamă în genul ăsta pentru că iniţial am avut impresia că îşi bat joc de brandul Dacia şi că noi suntem cei mai proşti din Europa. Totuşi, e la fel de adevărat că, la fel ca ştirile de la ora 17, poate atrage curioşi. Cum să cumperi o maşină cu câteva bacnote şI să rămâi aproape in pielea goală, dar să ieşi din reprezentanţă la volanul unui SUV? WOW ar zice unii, chiar aşa de ieftină să fie? Probabil puţini se aşteptau să vadă o reclamă în genul acesteia. Dar hai să fim realişti, strategia ar putea să funcţioneze mai bine ca orice publicitate făcută vreodată Daciei, pentru că limbajul neortodox şi toate insultele care se aduc în spot, sunt piese noi pe tabla de şah a unei reclame, iar asta atrage. Mai ales tinerii, chiar dacă reclama e cu doi bătrânei. Şi pe mine m-a făcut curioasă, iar cei doi bătrânei sunt mai mult decât potriviţi. Nu mă aşteptam ca cei doi să poată vorbi atât de urât. Cred că Dacia va câştiga de pe urma spotului, asta dacă va fi acceptat să apară pe micile ecrane, dar regulile televiziunilor străine sunt mult mai simple decât la noi.