(P) Fiecare copil ar trebui să meargă la grădiniţă
Pentru majoritatea copiiilor, toamna e asociată cu începerea şcolii sau a grădiniţei, cu ghiozdane colorate şi caiete care îi ilustrează pe coperţi pe eroii lor preferaţi din desenele animate. Există însă şi o categorie de copii pentru care mersul la grădiniţă reprezintă un lux pe care părinţii lor nu şi-l pot permite.
Conform unui raport al Băncii Mondiale, două treimi din copiii vulnerabili de 3-5 ani din România nu sunt înscrişi la grădiniţă (comparativ, 77% dintre copiii din familii cu venituri medii frecventează grădiniţa). Consecinţele pe termen lung pot fi dezastruoase, întrucât acestor copii, care nu frecventează grădiniţa, le lipsesc abilităţi sociale de bază, de exemplu identificarea formelor şi a culorilor. Nu mai vorbim de numărat şi ştiut alfabetul. Prin urmare, aceşti copii vor avea dificultăţi în a se integra la şcoală şi în a ţine pasul cu ceilalţi colegi. În aceste condiţii, succesul şcolar este mai greu de atins şi abandonul şcolar devine aproape o regulă.
În perioada 1 septembrie – 4 octombrie, Asociaţia OvidiuRo şi Carrefour derulează o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii din medii defavorizate să meargă zilnic la grădiniţă. În acest interval de timp, puteţi merge în oricare dintre cele 28 de hipermarket-uri Carrefour din întreaga ţară şi puteţi dona 1 leu pentru a-i ajuta pe aceşti copii să meargă la grădiniţă şi să aibă o bază solidă în educaţie. Donaţiile se fac direct la casele de marcat din hipermarket-uri.
Acţiunea face parte din campania de conştientizare a importanţei educaţiei preşcolare “Fără educaţie, visurile dispar”, desfăşurată în această toamna de fundaţia OvidiuRo şi partenerii săi. Beneficiarii campaniei sunt copiii înscrişi în programul “Fiecare Copil în Grădiniţă”.
Programul se derulează pe baza unor tichete sociale în valoare de 50 de lei pe lună, care îi ajută pe părinţii cu posibilităţi materiale reduse să le asigure copiiilor gustarea zilnică. Primirea acestor tichete sociale este condiţionată de prezenţa copiiilor la grădiniţă. În prezent programul este implementat în 43 de comunităţi din 11 judeţe şi susţine 2400 de copii. Dintre aceştia, 98% s-au înscris la şcoală, iar 64% continuă să aibă prezenţă bună şi foarte bună.
Carrefour România este susţinător al proiectelor OvidiuRo din anul 2006, iar din 2010 sprijină proiectul “Fiecare Copil în Grădiniţă”, acordând atât suport financiar, cât şi produse.