Cum preia 112 localizarea făcută de firma de telefonie
Serviciul de urgenţă 112 nu are posibilitatea tehnică să localizeze celulare. Potrivit conducerii STS, dispeceratul primeşte doar o localizare primară, pe care o face operatorul de telefonie, folosind infrastructura şi softurile proprii. Ca în toate statele Uniunii Europene, 112 e un filtru: operatoarele preiau apelurile, le triază pe cele false, iar pe celelalte le trimit spre poliţie, ambulanţă sau pompieri.
„Nu este o localizare foarte precisă pentru că depinde şi de cât de dese sunt celulele în zona respectivă. Informaţiile pe care sistemele de telefonie mobilă le oferă sunt celula şi sectorul”, a explicat prof. univ. Silviu Ciochină, şeful Departamentului de Telecomunicaţii, de la Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
În momentul în care primesc un apel de pe telefonul celular, operatoarelor de la 112 le apar pe monitoare următoarele date trimise de firma de telefonie: numele celui care deţine abonamentul, în cazul în care nu e folosită o cartelă, şi localizarea primară făcută cu ajutorul celulelor GSM.
În baza unor protocoale foarte stricte, operatoarele identifică tipul de urgenţă, fac o fişă şi o trimit autorităţii competent.
Toate discuţiile purtate prin 112 sunt înregistrate şi pot fi verificate de procurori.