Cum a picat Loganul testul la intrarea pe piața germană
Un sfert din populația Germaniei este afiliată clubului automobilistic ADAC. Sentințele pronunțate de asociație cu privire la calitatea mașinilor sau a șoselelor echivalează unor bule papale. Iată, însă, că până și sanctitatea sa ADAC poate călca strâmb. Producătorii Daciei Logan au simțit asta pe pielea lor.
Ar fi putut trece ca o știre oarecare, din categoria „se întâmplă și la case mai mari”: Michael Ramstteter, directorul de comunicare al asociației șoferilor germani, ADAC, a demisionat după ce cotidianul münchenez „Südddeutsche Zeitung” a dezvăluit că „cea mai iubită mașină a anului 2013” a fost desemnată, prin vot popular, în urma falsificării numărului juraților: din totalul celor aproape 19 milioane de membri ADAC s-au pronunțat doar aproximativ 3.500. Ramstteter raportase de zece ori mai mult. O dublă criză de imagine, așadar.
„A manipulat votul anul acesta – și a mărturisit că a făcut-o și în anii anteriori”, a recunoscut directorul general al ADAC, Karl Obermair, în vreme ce premierul landului Bavaria, creștin-socialul Horst Seehofer, a cerut „constituirea unei comisii independente care să verifice modul în care poate fi recâștigată încrederea”.
Încrederea ADAC pare a fi fost zdruncinată, însă, nu de ieri, de azi. Răscolind arhivele ziarelor germane după antecedente, descoperim, în ediția din 10 septembrie 2005 a cotidianului „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, semne de întrebare cu privire la onestitatea testului la care fusese supusă pe atunci în Germania proaspăt propusa Dacie Logan.