Forţa e cu Volkswagen
de Ionuţ Văcaru
Credeaţi că Star Wars este un subiect mort pentru reclame? Greşit. Ne-o demonstrează reclama cu micuţul Darth Vader care încearcă din răsputeri să afle cât de îndemânatic este în mânuirea Forţei. Găseşte răspunsul în momentul în care în cale îi apare în cale Volkswagenul Passat al tatălui său:
Spotul cu micul Vader a făcut furori în timpul transmisiunii Super Bowl-ului, fiind cea mai apreciată reclamă din nopatea cea mare a fotbalului american. În scurtă vreme filmuleţul a devenit un “viral” şi probabil că oamenii care au realizat această reclamă pentru Volkswagen s-au bazat de la bun început pe această propagare rapidă a spotului pe internet.
În orice caz, reclama este foarte amuzantă şi în acelaşi timp demonstrează încă o dată că Star Wars-ul lui George Lucas rămâne un brand extrem de puternic care trage după el şi firmele lângă care îşi alătură imaginea (Orange, înainte, Volkswagen, acum).
Micul Darth Vader a fost interpretat de Max Page, un puşti de 6 ani din California, care i-a înduioşat pe americani nu doar prin performanţa actoricească din reclamă, ci şi prin povestea tristă a vieţii sale. Max s-a născut cu un defect congenital la inimă. La vârsta de trei luni a fost operat, iar doctorii i-au implantat un pacemaker. A demonstrat însă că e un învingător. Succesul reclamei în care a jucat i-a adus drept cadou micuţului Max o excursie în New York, unde s-a întâlnit cu James Earl Jones, „vocea” lui Darth Vader în filmele Star Wars.