Pro şi contra Duster

Ne-am enervat pe Dacia. Vrea să faca 4X4 la 14 mii de euro. Detalii aici.
Sursele noastre la uzina de la Mioveni ne-au informat initial că preţurile vor fi cuprinse între 13 mii şi 17 mii de euro. După care sursele au revenit şi au zis că în varianta cheală, Duster va coborî semnificativ sub 13 mii. Ceea ce face un preţ credibil 14 mii de euro la 4X4. Întrebarea care mai rămâne acum este va fi Duster un 4X4 de nota 4?
Mă întreb pe mine şi vă întreb pe toţi. Aţi da 14k de euro pe o Dacia Duster? De ce da? De ce nu? Colegii … băgaţi.

ROMANA
NU. CĂ N-AM NEVOIE
ROMANA
NU. CĂ N-AM NEVOIE
Dacia Duster este mare. Ceea ce nu e bine. Dar asta nu insemna nimic pentru mine. Şi Polo mi se pare un tanc pe şosea. Dacă ar fi să îmi iau un SUV mi-ar veni în minte Nissan Qashqai. Şi nu, nu un Duster. Dar dacă aş avea nevoie de o maşina înaltă si 4X4 şi aş avea bani doar de o compactă, aş alege Duster-ul. Nu arata rau deloc.. Are forme, e apetisant. Ar face bine să fie şi izolat fonic. Adică să nu se simtă prea tare economia pe care, evident, că o face constructorul. În rest, numai de bine.

IONUŢ
CATEGORIC NU! AŞ DESFIINŢA ŞI CONCEPTUL SUV
Nu ştiu ce categorii sociale cumpără SUV-uri în străinătate însă în România majoritatea cumpărătorilor de maşini de teren sunt fie baroni locali, fie afaceriştii trecuţi de prima tinereţe şi de suta de kile, fie băieţii de bani gata care n-au sânge de maşină sport fie piţip… pardon, voiam să spun domnişoare care umbă cu cei enumeraţi mai devreme. Vor cumpăra aceşti oameni Dacia Duster? În nici un caz. De ce? Pentru că e de la … Dacia şi pentru că DUSTER este numele pe care îl avea ARO la export. Pentru aceşti oameni nu contează că e 4X4 sau că e 4X8. Contează blazonul. Iar dacă bărbaţii cu cefele groase şi femeile cu buze mari nu vor cumpăra Duster, atunci cine îl va cumpăra? Probabil că românii cu venituri ceva mai modeste, care vor dori să aibă şi ei un SUV, aşa, de fiţe, ca să se dea mari în faţa prietenilor şi duşmanilor. Nu vreau să mă gândesc cum o să fie atunci traficul în Bucureşti.

SORIN
N-AŞ DA ÎN VIAŢA MEA
La ce îmi trebuie mie un „ditamai” 4×4 de o tonă şi încă niţel, cu un „extraordinar motor” de 1,6 şi 110 cai? E un Logan mai umflat. La banii ăştia îmi iau, de la retur de leasing, ce maşină vreau eu – şi nu exagerez. Plus o chitară electrică :).
Eu cred că e o chestiune psihologică. Adică e pentru genul care de mic a vrut să aibă un SUV pe care „să scrie” SUV şi nu şi-a luat nici când a fost bine, nici până acum, pe criză. Şi a venit Duster – programul „niciun om fără un SUV”. Glumeam. Chiar nu înţeleg de ce ar da cineva atâţia bani pe o Dacie.

MIKI
NU. NU CRED ÎN DACIA.
Deci nu cred nici în Duster. Snobism. Dar unul fondat. Prima mea maşină a fost o Dacie 1300. A fost interesant. Mai ales iarna. Şi în general, când trebuia să pun frâne. Am zis că sunt rea. Şi că de când Loganul e o internaţională, ar trebui să îmi revizuiesc atitudinea. Aşa că am încercat Loganul tatălui meu. E drept, m-am urcat în Logan după ce am condus nişte maşini. Că vorba românului: există maşini şi există Dacia. Şi am zis atunci, în cunoştinţă de cauză, că eu şi Dacia no more. În consecinţă, nici măcar nu mă interesează cum arată Dusterul. Nici câţi cai are. Nici ce ştie să facă. Sau câte stele primeşte la testele de siguranţă. Putea la fel de bine să coste şi o mie de euro. Dar mă amuz de momentul în care el va fi lansat. Exact când tot românul strânge cureaua. Şi atunci nasc o singură curiozitate legată de Duster: cât cosumă, tată? Cât scrie în cartea tehnică? Are U sure?

MOISE
DA! MI-AŞ LUA. ADICĂ ŞI-AR LUA NEVASTĂ-MEA
Nu cred că mi-aş lua niciodată un SUV sau un Cross-Over. Dar i-aş lua soţiei. Iar Duster este candidatul perfect până la proba contrarie, respectiv până la un drive-test. Mie îmi plăceau jeepurile din Mash. Pe atunci se numeau GP-uri (de la General Purpose). Şi chiar le-am sugerat celor de la Dacia să caroseze un Duster ca pe alea din Mash iar apoi să îl dea jurnaliştilor la drive-test.
Mie un GP mi-ar trebui la pescuit şi la ţară, dar şi iarna acum să-mi pot duce copilul la şcoală. Nu că Cielo n-ar fi bun dar iarna asta i-a găsit limitele. În rest consider orice SUV un fel de tractoar chiar dacă poartă pe tricou numere ciudate gen X5 sau Q7. N-aş da 70 de mii de euro pe un tractor. Dar 14 mii aş da pe o DACIA.

IRINA
EU VREAU BICICLETĂ

Eu nu am carnet. Şi urăsc maşinile. Şi aş iubi RATB-ul dacă B nu ar veni de la Bucureştiul ăsta murdar şi urât. Deci aş lua o bicicletă şi aş merge în vreo 10 excursii de banii ăştia. Şi m-aş duce cu avionul, nu cu maşina. Mie mi se pare mult şi 6 mii de euro cât e Loganul, apoi 14 mii. Acum, să mă erijez, zic, în vocea poporului, deşi nu mă prea pricep la asta. Duster. Da, clar, cumpăr din patriotism! Că e Dacia, chiar dacă are blazon francez. Sau mai degrabă cumpăr Dacia pentru că sunt un francez sărac. Sau un neamţ cumpătat care trăieşte la munte…deal, fie. Sau nu o cumpăr deloc şi aştept să treacă criza şi să văd apoi ce cumpăr. Poate cumpăr Dacia dacă iese bine la teste şi restul lumii zice că e bună. Sau poate nu. Oricum, aşa, în mare, ideea e proastă. Dar proastă de tot. Mă gândesc că şi lor li se pare proastă, dar speră că ăia de nu mai rezistă fără 4 ori 4 dar sunt pocniţi de criză o să se înghesuie. Sau pur şi simplu nu mai pot da înapoi. L-au băgat şi pe Prost în asta, ce Doamne iartă-mă! Şi omul chiar a spus că merge.